]v[aria ♥

Direktlänk till inlägg 25 januari 2008

25/1-08

Av Maria - 25 januari 2008 23:35

Ojojojoj!


Det har hänt mycket på sistione. Jag har börjat mitt vikariat på Vallen och trivs jättebra, ungarna är helt underbara och personalen trevlig! Visst är det lite trögt ibland med tidiga mornar och hela dagarna runt barn, man blir slut i huvudet. :P Men annars känns det jättebra!

Just nu håller jag på at flytta för fullt också, jag får först vara lite inneboende hos Mamsen medan jag letar lägenhet. Det finns inte en enda 1:a ledig i Hosjö. Det är jättedåligt med mindre lägenheter. Men jag letar för fullt iaf. Vill inte sova på en madrass på golvet resten av mitt liv. :P haha! Mamma och Thomas har varit helt underbara igenom allt detta och tagit väl hand om mig och hjälpt mig med allt. Vad skulle jag göra utan dem? I love you!! :) Anledningen till att jag flyttar är ju då för jag blitt singel, vad jag fattar det som iaf. Lika glad är jag för det. Allt som hänt har varit jobbigt men samtidigt har det kännts jättebra, det är som att jag gått och väntat på detta. Att han skulle förlova sig med mig på julafton fattar jag inte. Men han har visat vem han egentligen är och den personen skulle jag inte vilja dela mitt liv med. Om jag ska vara ärlig har jag varit gladare de senaste dagarna då jag inte haft någon som tyngt ner mig. Nu har jag tänkt satsa på mig själv, göra saker som jag tycker är roligt och inte behöva bry mig om alla andra utan bara mig själv för ett tag. Det kan jag nog behöva.


I helgen ska vi då flytta klart mina saker, har inte mycket kvar nu, sen är jag fri som en fågel.. typ :P haha! Sedan är planen att åka till Jennifer och få flamsa runt och bara ha kul! Hoppas flytten inte drar ut för mycket på tiden bara.


Nej nu ska jag packa in mina kläder i garderoben! :)


Hej svejs!

/Maria

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 29 mars 2010 18:00


Nu har jag fått mig ett sommarjobb! Jätteskönt känns det och det ska bli riktigt kul att prova på att jobba inom hemtjänsten, då har jag provat på förskolan, personlig assistent och äldrevård. Superkul med många erfarenheter! Var på en intervju idag ...

Av Maria - 28 mars 2010 11:00

Vilken härlig lördag vi hade, jag traskade uypp till gymmet på morgonen, jag var äntligen så pass pigg att jag kunde gymma! Körde mitt program, sprang på crosstrainern och promenixade hem igen. Riktigt skönt och det känns i kroppen att det var ett ta...

Av Maria - 23 mars 2010 20:36


Äntligen färdig med kvällens plugg, fick ju två dagar mindre på mig med uppgiften eftersom vi åker i väg på kryssning men det är det helt klart värt. För nu har jag fixat uppgiften även om den känns otroligt luddig, men det gör även instruktionerna s...

Av Maria - 22 mars 2010 20:49


Idag har varit en lång dag på VFU:n, en rolig dag. Det är verkligen alltid kul att vara ute på förskolan, jag känner helt klart att jag valt rätt yrke. Att kunna tänka att jag nu är på mitten av utbildningen känns väldigt skönt eftersom att det nu kä...

Av Maria - 21 mars 2010 09:11


Igår var en härlig dag, först en timmes promenix tillsammans med Gustav i den fantastiska solen som fick ett stopp hos Therése och Alex där vi snackade lite skit och tittade på gullungen Ronja ett tag. Sedan vidare hem för lite plugg och en god kyckl...

Presentation


Hos mig snackas det på om allt mellan himmel och jord. Träning och försök till viktnedgång, plugget, vännerna, familjen och så klart min stora kärlek! Allt det och lite till som "ramlar" ur mig. =)

Omröstning

Vem är du som kikat in?
 Kvinna
 Man

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards