]v[aria ♥

Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Maria - 7 januari 2009 13:57

Dax för första dagen i skolan efter jul, skulle vara ett semenarium. När jag äntligen gjort mig klar och gått ut till bilen för att åka iväg funderar jag varför det inte går att låsa upp den. Jag tänker "Har någon glömt den olåst?" Öppnar dörren och ser att passagerar sidans främre fönster är krossat, glas överallt! Såg inte detta från början då rutorna var frostiga. Jag börjar titta runt i bilen och i skuffen om något är taget, men icke, cd-spelaren är kvar, mina dyra kängor, all olja och sådana saker i skuffen är kvar och verktygen. Så ser jag att dom varit under ratten och dragit bland några spakar, så jag tänker öppna huven, som tydligen redan var öppen. Och där... Dom jävlarna hade tagit mitt batteri! Det var allt! Var de tvungna att slå in min rutan för ett jävla batteri!? SÅ onödigt. Det är polisanmält nu iaf, men de gör ju inget då de enda spår man hittade efter dem eller den var fotspår i snön runt bilen. Bilen är nu på verkstaden, vi fick ringa efter en bergare som tog dit den igår kväll. Så bara att hoppas den blir lagad snart. Det känns lite overkligt att bilen är "sönder"... Det som stod massor av bilar på den parkeringen, varför just min!? Får betala en självrisk nu, helt onödiga pengar som man som studerande gärna hade sluppit....


När bergaren äntligen kom tog jag och Gustav en promenad på en 50 min i eljusspåret, Chica fick följa med igen som vi varit hundvakt åt under dagen. Skolan kom jag inte iväg mig till då jag bor utanför stan, men jag och Gustav pluggade någon timme under kvällen iaf. Sedan skjutsade Mamma oss till tåget och så åkte vi till Gävle, nu när vi inte kunde ta bilen..


//Maria

Presentation


Hos mig snackas det på om allt mellan himmel och jord. Träning och försök till viktnedgång, plugget, vännerna, familjen och så klart min stora kärlek! Allt det och lite till som "ramlar" ur mig. =)

Omröstning

Vem är du som kikat in?
 Kvinna
 Man

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards