]v[aria ♥

Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Maria - 8 januari 2009 23:05

Idag var det dax för att ta tag i hemtentan vi har under två dagar. Det handlar om riklig språkanvändning, uppväxtvillkor och den sociokulturella teorin och några centrala begrepp ur den teorin. 2000-3000 ord lång ska den vara, alltså 4-6 sidor. Oj vad segt det går! Har för det första ingen som helst motivation och ingen ork heller.. Eller blir rastlös av att sitta vid datorn och försöka skriva.

   Vaknade någorlunda bra tid i dag, jag och Gustav kikade på lägenheter på nätet och gick sedan iväg och handlade för frukosten var slut. Åt en god frukost framför ett avsnitt av "How I met your mother" och sedan var jag så trött att jag gick och lade mig en stund... En stund blev till timmar, Gustav kom och kröp ned. Det hela slutade med att jag sovit bort 2 timmar av dagen. Så jag gick upp, startade datorn, men satte mig och bloggade istället för att plugga, mycket roligare! :P Sedan kom Gustav upp och vi kikade lite på bärbara datorer, sedan blev det lunch och en timmes stavgång runt Boulgnerskogen. Härligt! Hem för dusch. Sedan förberedde Gustav middagen, god korvstroganof med kornris, jag tyckte om det mystiska riset, men inte Gustav. Men för min del var det bara mums! :) Sedan hamnade vi kramandes i sängen, mycket mysigare än att plugga! ;) Humm.. Till slut var det dax, så nu sitter jag här har skrivit några rader iaf, så det är inte helt hopplöst, mest bara inte så nöjd med det jag skriver. Gustav tycker det är bra iaf :) Så, nu är det dax att fortsätta plugga lite innan sänggång, får nog sova själv en stor del av natten då Gustav nog blir sittandes och för att plugga inför redovisning i morgon. 

   Nej, dax att plugga nu innan Gustav skrattar åt mig för att jag bloggar hela tiden! Älskar honom! <3


Grattis Lollo!

Grattis Therese! Tacos på lördag! :)

Jag är ledsen Per... Finns här!


//Maria

??

Av Maria - 8 januari 2009 14:24

DITT LIV
Vad heter du?
Maria
Har du körkort? Jajamensan, om 9 dagar har min prövotid gått ut!
Äger du några converseskor? Nejje.
Vad spenderar du dina pengar på? Räkningar, kläder mm.
Senaste konserten? Oj, det var ett tag sedan..
Brukar du bli för full? Haha, kanske. Men inte FÖR full.
Antal kuddar i sängen? Fyra! :)
Bakar du? Jodå :)
Har du varit med i scouterna? Neeh..
Bläck eller blyerts? Bläck
McDonald's eller Burger King? Max! :P Men nu håller jag mig därifrån!
Är du allergisk mot något? Nej, men har förkylnings och ansträngnings astma.
Dricker du blå, grön eller röd mjölk? Blir oftast grön mjölk.
Vad åt du till frukost?  Morotssmörgåsar, fil och flingor, juice och blåbärssoppa. mmm :D
Hur ser du ut idag? Behövs en dusch! ;)
Har du haft sex idag? Neeh.. :P
Nästa mål i ditt liv? Hitta en fin lägenhet åt mig och Gustav.
Vad såg du senast på TV? How I met your mother
Hur svarar du i mobilen? Jaaa. Eller. Hej, det är Maria. beroende på vem.
Vem ringde dig senast? Mamma.
Vad sa den du ringde? Jag ville bara berätta...
Antal timmar sömn inatt? 6 h ungefär, fast sov 2 nu på förmiddagen :P Slöis!
Sov du ensam? Nee, med Gustav och Kajsa! :)


SENASTE PERSON SOM
Sov i din säng?
Gustav ;)
Såg dig gråta? Gustav
Fick dig att gråta? Gustav
Du delade en drink med? Gustav :P
Du gick på bio med? Gustav :)

HAR DU NÅNSIN?
Sagt "jag älskar dig" och menat det?
Ja!
Bråkat med ditt husdjur? Ja fy tusan :P
Drömt något helt galet och så har det hänt dig nästa dag? Jaa.. någon gång kanske..

SAKER
Tar du droger?
Nej fy!
Dricker du? Ibland.
Vad är du mest rädd för? Att någon ska ta mig och göra mig illa.
Vilka kläder sover du i? oftast inga ;)
Vart vill du gifta dig? Vet kanske :)
Vad hatar du verkligen? Lögner, otrohet, våld mm.
Har du varit kär?  Ja, är det nu :)
Kör du bil? Joo, fast nu sitter jag här. Och bile är på verkstaden.
Har du ett jobb? Jag studerar och jobbar lite extra ibland, men har oftast inte tid...
Gillar du att ha folk omkring dig? Verkligen!


//Maria

Presentation


Hos mig snackas det på om allt mellan himmel och jord. Träning och försök till viktnedgång, plugget, vännerna, familjen och så klart min stora kärlek! Allt det och lite till som "ramlar" ur mig. =)

Omröstning

Vem är du som kikat in?
 Kvinna
 Man

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards