]v[aria ♥

Alla inlägg under januari 2009

Av Maria - 16 januari 2009 15:49

Idag hade vi redovisning där vi skulle visa vad och hur vi lärt oss tillsammans i studiegruppen under kursen. Det gick skitbra, blev en frågesport och rebus och så :P vår inledningsbild var läcker :D då vi ställt oss så det stod ut som det stod "Hej" på kortet. mkt nöjd :D Mycket fniss idag också, men efter en tuppis är jag lite piggare nu. Har duschat så nu är det sminket, håret och kläderna kvar innan det blir dax att åka till krister där vi ska förfesta :) Pedagogiskt arbete 1 är nu klart, och det ska vi fira!!!


//Maria

Av Maria - 15 januari 2009 23:21

Är så lycklig, vilken befrielse att hela arbetet är klart nu! 18 sidor blev det. Sista texten trodde jag aldrig att jag skulle få till, men blev faktiskt riktigt nöjd med den i slutändan :D Bara att lämna in det i morgon nu :P


Blev en sväng till simhallen idag också, 1,5km. Så skönt att röra på sig lite när man sedan ska sitta framför en dator och plugga. :)


Tack Gustav min älskade för all hjälp jag fått!

Krya på dig Mamma!


Ska försöka sova nu, men är alldels för upprymd.... Blir utgång i morgon med studiegruppen också! :D Och redovisning... mahahaa....


//Maria

Av Maria - 14 januari 2009 22:11

Äntligen är själva portfoliot klart, fick ihop en 12 sidor iaf, i princip allt är text. I morgon blir det och skriva den vetenskapliga texten som avslutning. Hoppas bara det går bra. Har idag suttit och pluggat i 5 h idag. Så nu är jag nästan grinfärdig av det här. Hoppas vid Gud att det duger. Efter semenariet idag då vi bara fick negativa besked för den delen.. Vilket gör att skolan känns ännu tråkigare. Gick jag och simmade, blev 1,5 km iaf, känndes skönt! :) Sedan blev att hoppa av bussen vid Spar och handla och sedan gå hem släpandes på både badkläder och matkasse. Men jag kom hem iaf!


I morgon blir det studiegrupp och sedan att simma igen innan det blir hem och plugga. Åh vad jag är omotiverad, vill just nu bara bli klar! På fredag ska vi gå ut i studiegruppen, då ska vi faan fira att vi gjort klart den här kursen!! :D


Natti natti alla. Ännu en natt i en tom säng. Saknar dig Gustav!


//Maria

Av Maria - 13 januari 2009 22:19

Många timmars pluggande nu, fast har inte pluggat konstant iaf. Matpaus hemma hos Mamma och TV:n på i bakgrunden. Men har lyckats skriva en 3 sidor idag iaf så är ganska nöjd. Har egentligen inte kvar så mycket på själva portfoliot nu, men sedan har vi den vetenskapliga texten också. Får jobba på mera i morgon när jag är lite piggare. Blir först skola och semenarium och en sväng till simhallen, men sedan plugg igen... Tack Gustav för ditt stöd och Tack Mamma för hjälpen! :)


Natti Natti!


//Maria

Av Maria - 13 januari 2009 12:55

Nyss hemkommen från en timmes promenad med Chica. Tur jag har sällskap av henne, annars hade det varit riktigt tråkigt. Är alltid så mycket roligare att gå med Gustav då man har någon att prata med. Sedan törs jag inte gå i skogen exempelvis, själv, så det går alltid bättre när han är med! :P Tänkte ta rundan runt Hosjön idag men när jag kommit en bit insåg jag att det skulle vara lika isigt som igår, då vände jag och tog en annan väg. Så nyduschad och ska strax äta lunch. Chica sprang raka vägen och dönade av i soffan, vilken tröttis! ;) Sedan dax att plugga...


//Maria

Av Maria - 13 januari 2009 09:58

Förvånansvärt pigg i morse när jag vaknade, då jag inte kunde somna igår. Kom på när jag lagt mig i sängen att jag lovat ringa Mamma för att säga vad jag vill beställa ur Oriflame. När jag gjort det låg jag vaken läänge, har så mycket att tänka på. Skolarbete mm som snurrar runt i skallen på mig. Men när klockan ringde kl. 9 var jag pigg, låg dock kvar i sängen en halvtimme och drog mig tills Carin ringde. Sedan upp och ringa till min VFU-handledare och sedan kom Mamma med Chica som jag ska vara hundvakt åt medan Mamma är på Lasarettet. Hoppas dom får bort dom jäkla njurstenarna nu! Kikat lite på Kopparstaden efter lägenheter och nu blev brödet klart i ugnen så dax för frukost. Och sedan en skön promenad med stavarna och Chica. Sedan plugg.... plugg..... plugg. Vore skön om jag satte fart idag och fick en del gjort.


Tomt att vakna utan dig Gustav. <3


//Maria

Av Maria - 12 januari 2009 22:48

Hittade en bild på Hosjö kyrka som jag och Gustav tycker är så himla charmig.


//Maria

Av Maria - 12 januari 2009 22:23

Idag, vi skulle upp i bra tid tänkte vi.. Det gick bra, haha. Kom upp närmare 12 och åt frukost. Då kom Mamma förbi med Chica och fick sig en kopp te. Chica fick stanna här så vi busade lite med henne innan vi gick runt Hosjön, inga skavsår den här gången så nu gick vi hela vägen runt! :) Desvärre var det världens slaskväder så ungefär halva vägen var det halt som på en hockeyplan, då var det bara att gå försiktigt så man skulle slippa slå ihjäl sig.. Det tog närmare 2 h att gå runt, kunde gått fortare om det inte vore för att det var så halt. Det var iaf skönt! Sedan in till Mamma och lämna Chica, men innan vi gick därifrån badade jag Chica. Hon var alldeles full i lera och grus från promenaden i slasket. Men nu är hon ren och fin! Sedan gick dagen jättefort, dusch, mat och sedan skulle Gustav åka hem till Gävle. Följde med och vinkade av honom. Men usch vad tomt det är nu. Längtar till vi bor tillsammans och alltid får vara med varandra, åtminstone nästan :P Har försökt plugga, ringt och pratat med Hanna och Veronica, men blev inte mycket klokare. Blev knappast något plugg gjort då jag när Gustav kommit fram till Gävle började prata med honom i telefonen och datorn krånglade och så.. Dumma dator! :P Såg den nya serien på 3:an nyss och passade på att fixa både tå och finger naglar, så nu är jag åtminstone lite fin :P Snart dax att nanna kudde, kanske ett god natt samtal med Gustav först! ;)


Bilden är från Gotland.


/Maria

Presentation


Hos mig snackas det på om allt mellan himmel och jord. Träning och försök till viktnedgång, plugget, vännerna, familjen och så klart min stora kärlek! Allt det och lite till som "ramlar" ur mig. =)

Omröstning

Vem är du som kikat in?
 Kvinna
 Man

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards