]v[aria ♥

Alla inlägg den 12 februari 2009

Av Maria - 12 februari 2009 20:06

Idag har varit en låång dag. Men också riktigt rolig, och lite jobbig...

Det började med att jag kl. 8.00 skulle till sjukgymnasten med mina knän, har fått några övningar nu, får hoppas dom hjälper. Sedan bar det av vidare till skolan, jag hade verkligen valt fel kläder för dagen, då jag hade en lite kortare klänning och strumpbyxor. Vi hade Rörelse, alla skulle redovisa vardagsaktiviteter vi kommit på, många var inriktade på hinderbanor och liknande, inte bra med kjolen. Sedan kom det värsta! Jag och en tjej till skulle springa från ena väggen och slänga oss på en madrass så att den skulle skjussa framåt... Nog skjussade den allt, även min kjol åkte upp! Tyckte det var dragit om baken, drog ner kjolen och vänder mig om, och möter mina strax över 20 klasskamraters skratt... PINSAMT! Jag själv började asgarva och lade mig på golvet, mest var det ruggit pinsamt, tjejen som åkte bredvis mig på madrassen däremot missade alltihop och visste inte vad folk skattade åt. haha! Resten om dagen talades det om min troschock och om jag tog den korta kjolen idag (Från en av teatrarna jag var me doch gjorde förut) och jag vet inte allt!!


Musiken senare på dagen fortsatte i samma spår, höll jag på att säga. Vi fick redovisa vår omgjorda barnsången till rap och samtidigt spela de stackars ackord på gitarren som jag lärt mig. Det var jag och Erica och Erika. Vi ägde. Vi kallades oss MEE! haha! Egentligen heter vi MEJE, men Janina kunde inte vara med så vi tillägnade istället vår vackra sång till henne. "Tha korv song" Den handlade om korvar i alla möjliga former och storlekar, ruskigt bra! ;) Sedan var det lite dans som gällde. Vi delades in i grupper där vi skulle hitta på några danssteg till en låt och sedan stå i ring med resten av klassen och dansa den tillsammans. Jag och Erica och Erika var ju tvugna att ta med vårt läckra motorcykelgasar hopp. Vi hoppar framåt bredbent och håller händerna framför oss och gasar med ena handen samtidigt, det är snyggt! Krogen nästa :D Tydligen gör jag det på något specellt sätt, så dom började ropa att jag skulle köra det solo, vilket jag till slut gjorde, STORA applåder. Hahha! mystiskt... Spankar-Mia blir man också kallad. Vad har jag gett för intryck av mig själv egentligen?! :P


Bra inspiration till våra nya korgen-moves (kolla in hunden!) Tack Erica! :D

http://www.youtube.com/watch?v=oUMwu_gXK7Q&feature=related


Sedan hem och visa lägenheten för någon karl som var intresserad, igår skrev jag och Gustav på kontraktet för vår lägenhet och valde lite tapeter! :) Längtar så tills vi får flytta in där tillsammans! Att hon som äger lägenheten där nu är ganska förvirrad är en annan historia, det var alltså en kvinna som skrev på kontrakt för den först, men ångrade sig sedan men fick lov att stå på lägenheten en månad, alltså februari månad. Men hon har ännu inte hämtat ut nycklarna, så man antar ju att det inte är så stor ide att flytta in en vecka eller så... Så Gustav ringde till henne idag för att höra om vi kunde få ta nycklarna till lägenheten helgen innan vi får flytta in... alltså den 27:e... Hon var helt....? Hon började prata om hur gammal hon var och att hon var någon rymdforskare som var känd från kiruna till skåne eller något sådant!? What? Och att vart hennes mamma bor... Tror inte Gustav behövde den informationen. Hon talade också om att hon var så förvånad för att hon fått en hyresavi för en månad. Hahha! Och hon hade inte bestämt sig för om hon skulle flytta in, ni vet, hon var forskare, hon kunde inte bestämma sig nu....!? Det var ett mystiskt telefonsamtal, Gustav visste inte riktigt hur han skulle betee sig på sin sida luren... Stackars :P


Den har varit en dag fylld med fart och fläkt, men det har varit skitkul! Och Erica och Erika ni är ena gullungar! :D


/Maria

Presentation


Hos mig snackas det på om allt mellan himmel och jord. Träning och försök till viktnedgång, plugget, vännerna, familjen och så klart min stora kärlek! Allt det och lite till som "ramlar" ur mig. =)

Omröstning

Vem är du som kikat in?
 Kvinna
 Man

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards