]v[aria ♥

Direktlänk till inlägg 22 april 2009

Sjukling.

Av Maria - 22 april 2009 10:43

Ont i huvudet, snorig, halsont, ont i käkarna, uppsvullen innifrån och träningsvärk.


Det är ungefär så som det känns nu. Efter gympan i måndags valde jag att cykla hem, men drog antagligen in för mycket kalluft och var väl inte klädd ordentligt. Så redan i måndagskväll kom halsontet, det fortsatte med att dagen efter ha ännu mer ont i halsen och börja känna hur huvudet täpper till. Jag var så arg. Jag ska ju på gympa igen idag, jag kan inte vara sjuk! Gårdagen försökte jag verkligen ta det lugnt, käka piller, halstabletter, c-vitamin och dricka mycket vatten och te. Inte hjälpte det. Idag mår jag ännu sämre. Uppgiften idag var att gå på studiebesök med Erika och Julia, dom fick helt enkelt göra det själva. Vad ledsen jag är, jag ville verkligen vara med där och jag ville verkligen gympa idag. För att inte tala om att jag måste vara frisk på lördag. För då är det utgång med brudarna! Och jag ska ju ha min nya fransklänning som jag så länge väntat på att få ta på mig.

Hade förutom förkylningen en trevlig dag med Erickorna, dom kom och hälsade på och vi fixade varandras hår, fikade och snackade skit. Erica tog massor av bilder på frisyrerna så dom ska ni allt få se sen. Var jättemysigt, synd man inte var på topp bara. När de åkt dönade jag av i soffan ett tag, vilket bidrog till att jag hade svårt att somna inatt. Gustav min goding han snarkar i godan ro och jag bara önskar att jag också kunde somna. Efter några puttar på honom, så han blev tyst, ordnade det sig lyckligtvis.

Har en sådan fruktansvärt skön träningsvärk, skön är den väl egentligen inte men vetskapen om att jag fått den efter det jag kämpade på gympan gör att jag bara blir glad av den. Jäklar anamma, när jag är frisk då ska det gympas!


Efter att nu på morgonen tagit det lugnt i soffan till två avsnitt av "sex and the city" är det dags att ta tag i pluggandet. Sitter här med Lev Vygotskij i min hand. Fantasi och kreativitet i barndomen fruktansvärt tråkig bok. I morgon väntar en heldag med både studiegrupper och litteraturseminarium, så försöker kurera mig inför det. Annars skulle lite arbete med bildmappen vara på sin plats, jag förstår inte varför det är så svårt att ta tag i det.

Gustav är så duktig och så snäll. Han åker ärenden åt mig, sådant som jag inte kunnat göra. Han ska hämta mitt paket från Ellos på Willys, då kommer min sommarklänning och en till fransgardin så jag äntligen kan sätta upp dem. Det kommer bli snyggt! Sedan får han åka ut till Mamsen och hämta Herbalife som vi beställt av Totto, nu jäklar, vill ha lite hjälp på traven nu, speciellt när jag ligger och är sjuk och inte ens kan gympa. Har jag tur är jag piggare till helgen och kan gå på lördagspasset.


Jag valde att fördriva lite tid igår genom att springa runt och ta närbilder på saker och ting. Tycker det är så roligt att fotografera, önskar man verkligen kunde det och hade en bra kamera. Just nu lånar jag Gustavs kamera, den är tyvärr väldigt krävande av att det ska vara bra ljus, vilket inte alltid är så lätt att passa in. Lägger upp någon av de bilder jag tog ändå. =)


Dax att läsa Vygotskij.


/Maria

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 29 mars 2010 18:00


Nu har jag fått mig ett sommarjobb! Jätteskönt känns det och det ska bli riktigt kul att prova på att jobba inom hemtjänsten, då har jag provat på förskolan, personlig assistent och äldrevård. Superkul med många erfarenheter! Var på en intervju idag ...

Av Maria - 28 mars 2010 11:00

Vilken härlig lördag vi hade, jag traskade uypp till gymmet på morgonen, jag var äntligen så pass pigg att jag kunde gymma! Körde mitt program, sprang på crosstrainern och promenixade hem igen. Riktigt skönt och det känns i kroppen att det var ett ta...

Av Maria - 23 mars 2010 20:36


Äntligen färdig med kvällens plugg, fick ju två dagar mindre på mig med uppgiften eftersom vi åker i väg på kryssning men det är det helt klart värt. För nu har jag fixat uppgiften även om den känns otroligt luddig, men det gör även instruktionerna s...

Av Maria - 22 mars 2010 20:49


Idag har varit en lång dag på VFU:n, en rolig dag. Det är verkligen alltid kul att vara ute på förskolan, jag känner helt klart att jag valt rätt yrke. Att kunna tänka att jag nu är på mitten av utbildningen känns väldigt skönt eftersom att det nu kä...

Av Maria - 21 mars 2010 09:11


Igår var en härlig dag, först en timmes promenix tillsammans med Gustav i den fantastiska solen som fick ett stopp hos Therése och Alex där vi snackade lite skit och tittade på gullungen Ronja ett tag. Sedan vidare hem för lite plugg och en god kyckl...

Presentation


Hos mig snackas det på om allt mellan himmel och jord. Träning och försök till viktnedgång, plugget, vännerna, familjen och så klart min stora kärlek! Allt det och lite till som "ramlar" ur mig. =)

Omröstning

Vem är du som kikat in?
 Kvinna
 Man

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards