]v[aria ♥

Alla inlägg den 13 juni 2009

Av Maria - 13 juni 2009 22:18

Ryggen gör ont, har lite problem med att få ont i svanken då och då, och nu är det riktigt jäkligt. Jag och Gustav busade och härjade idag och han skulle på skoj sätta sig på min rygg/rumpa när jag låg på mage i sängen och det var visst ingen bra ide. Stackars Gustav är alldeles förfärad över att det på grund av den händelsen har gjort att jag fått så ont. Det går nog över snart hoppas jag, men duschen gick inget vidare, fick vara gammal tant och Gustav tvättade och kammade mitt hår då jag får så ont då jag sträcker på mig. Aj aj.


Den här dagen har gått fort, blev lite sockerkaksbakande och Rusta och Ica Maxi med Mamma och Fia, hittade utemöbler till balkongen så nu ska vi få ordning där. Har under kvällen skrubbat balkongräcket så nu jäkla ska det bli mysigt där! Efter affärerna blev det fika hos oss med min sockerkaka och melon till en film "Baby Mama" (tror jag den heter). Mysigt.


Nu ska Gustav fixa i sängen med kuddar så vi kan sitta där och se på film på min bärbara. Kan tyvärr inte ligga på sängen hur jag än vänder och vrider så det får bli kuddar och lite halvsittande position i natt. Nu blir det ännu mer mys med min älskling!


/Maria

Av Maria - 13 juni 2009 22:15

Här kommer några bilder ifrån mysiga men regniga Kristianopel! Det är bilder från markanden och när jag och Gustav hälsade på Gustavs bror och allt möjligt mer =)


/Maria

Av Maria - 13 juni 2009 10:57

De senaste dagarna har bestått av en massa städning. Jag och Gustav hade verkligen lyckats få det rörigt här hemma då vi varit ute och farit och flängt så mycket på sistone, så i onsdags började vi ta tag i det, plockandes och flyttandes på möbler. Jag vet inte hur vi ska göra med allt, i och med den sista tömningen av Gustavs lägenhet har vi fått hem ännu mer saker som vi inte vet var vi ska göra av någonstans. Tanken är att vi ska köpa vitinskåp och bokhyllor och några fler hyllor för att sätta upp allt vad vi har på men det får bli i juli vi tar tag i det, sen så ska vi måla om i vardagsrummet (tapeten är inte läcker och full av gamla hål) och möjligtvis i hallen också för att fräscha upp, då är det omgjort i alla rum sen. Så det är ju inte riktigt någon ide att sätta upp för mycket innan allt ska plockas bort igen. Det är rörigt, helt städat går inte att få på grund av kartongerna som står i datarummet och vardagsrummet. Snart är det dags att beställa lite foton och köpa ramar också så vi får upp några tavlor på väggarna, vi har båda fotat endel blommor och annat som skall sättas upp, roligt med tavlor man själv gjort! Just nu är det tomt på väggarna.. Det är mycket nu =) Det har helt enkelt städats och tvättats så vi har några kläder att ta med till Gotland.


På måndag åker vi till Gotland med Gustavs kompisar Jonas och Peter, det ska bli riktigt skoj! En vecka i en fint hus i Fårösund. Pappa bor ju på Gotland och även Farmor och Farfar skall vara där under midsommar. Roligt att träffa dem, det var så många år sedan, de bor i Skellefteå. Men är spänd och nervös också. På midsommar skall Micke vara med oss och över den helgen kommer även Gustavs kompis Khilander och hans tjej dit, det blir super! =) Längtar så till Gotland, undrar bara vad jag ska ha på mig..... :P


Igår var det begravning i Eskilstuna, Gustavs morfar har gått bort och det var en vacker begravning. En ledsam dag men också trevlig på det viset att man fick träffa så många. Några tårar gräts igår..... Fick också se morfars mysig hus och trädgård, en jättefin trädgård, han hade även växthus med vindruvor och allt möjligt. På eftermiddagen drog vi oss hemåt igen och svände förbi hos Mamma för att ge Emil och Fia en varsin bukett blommor eftersom Emil slutat 9:an och Fia slutat 8:an. Skönt med sommarlov! Och blommorna var så vackra, de blev riktigt glada för dem =)


Får se om Gustav vill vakna snart, har har nu jobbat natt i 4 nätter och inte sovit något alls. Inte ens 8 h på 3 dygn tror jag. Han har varit så trött men ändå inte kunna sova så jag hoppas han känner sig piggare sen när han vaknar nu. Nu blir han ledig i några veckor innan han får köra igång på riktigt. Jag själv börjar jobba den 23 juni så efter Gotland kör det igång för min del.


/Maria

Presentation


Hos mig snackas det på om allt mellan himmel och jord. Träning och försök till viktnedgång, plugget, vännerna, familjen och så klart min stora kärlek! Allt det och lite till som "ramlar" ur mig. =)

Omröstning

Vem är du som kikat in?
 Kvinna
 Man

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards