]v[aria ♥

Direktlänk till inlägg 27 juni 2009

Ännu fler härliga dagar!

Av Maria - 27 juni 2009 21:36

Gårdagen var en skön avkopplande dag. Vi började med att gå upp tidigt för att åka till Gävle där Gustav skulle skriva på för att sälja lägenheten och lämna nycklarna. Efter det blev det en god lunch för att fira. Thaimat *mums*! Sedan köpte vi oss lite jordgubbar och ett varsitt bakverk och körde ut till Rullsand där vi tog oss ett dopp och fikade i värmen på stranden, där låg vi och solade på filten, Gustav läste och jag lyckades somna in och vaknade först till av att jag snarkade... Jag tittade förskräckt upp och där låg Gustav och log mot mig (hoppas inte andra hörde) hade tyvärr snarkat lite mer när jag somnade om igen. Var så trött igår att jag vet inte vad. Efter Rullsand var det dags att dra förbi stugan där vi tog ett snabbt glas saft med Gustavs mamma och Gustavs brors frus mamma. haha! Blev lite knasigt det där =) Sedan hämta släpen i Storvik och en sväng på IKEA ända tills de sista minutrarna då vi egentligen inte kikat klart och fick stressa ut :P Hem och sedan bära saker, sedan åka hem till Mamma och vaxa lite medan Gustav åkte och lämnade släpen. Sen hem och sova sött =)


Denna dag har varit lugnare, först en skön sovmorgon och en frukost på Ballen, sedan lite donande och så och dax för att göra i ordning lunch blev sallad med kyckling och bulgur som också fick bli matlåda inför kvällens arbete. Sedan även en lunch på Ballen i mysiga solen som stekte som sjutton och där satt jag också kvar till det var dags att åka iväg. Kl. 14.00 började jag jobba och det har även varit en bra dag där idag, vi kom oss ut på en biltur och blev sittandes i solen en timme. Härligt! Har läst lite bok osv. Nyhemkommen och nu ska jag och Gustav släna oss i soffan och kika lite film innan jag måste sova. Börjar kl. 7.00 i morgon bitti.


Och sen är det måndag! Våran dag, vår alldeles egna dag. Då jag och Gustav varit ett par i 1 år! =)


/Maria

 
 
MoaPoa

MoaPoa

29 juni 2009 17:50

Hej Maria och grattis på årsdagen! Det låter som du har en bra sommar, med mycket sol, bad, kärleksmys och jobb. Jobbar du i Falun? Hoppas allt är bra annars? Ville bara ge dig adressen till min nya, fina (ler) blogg (du får gärna byta ut länken till min blogg i dina länkar). Ha de' superduper! Kram Moa

http://www.verbaomnesliberant.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 29 mars 2010 18:00


Nu har jag fått mig ett sommarjobb! Jätteskönt känns det och det ska bli riktigt kul att prova på att jobba inom hemtjänsten, då har jag provat på förskolan, personlig assistent och äldrevård. Superkul med många erfarenheter! Var på en intervju idag ...

Av Maria - 28 mars 2010 11:00

Vilken härlig lördag vi hade, jag traskade uypp till gymmet på morgonen, jag var äntligen så pass pigg att jag kunde gymma! Körde mitt program, sprang på crosstrainern och promenixade hem igen. Riktigt skönt och det känns i kroppen att det var ett ta...

Av Maria - 23 mars 2010 20:36


Äntligen färdig med kvällens plugg, fick ju två dagar mindre på mig med uppgiften eftersom vi åker i väg på kryssning men det är det helt klart värt. För nu har jag fixat uppgiften även om den känns otroligt luddig, men det gör även instruktionerna s...

Av Maria - 22 mars 2010 20:49


Idag har varit en lång dag på VFU:n, en rolig dag. Det är verkligen alltid kul att vara ute på förskolan, jag känner helt klart att jag valt rätt yrke. Att kunna tänka att jag nu är på mitten av utbildningen känns väldigt skönt eftersom att det nu kä...

Av Maria - 21 mars 2010 09:11


Igår var en härlig dag, först en timmes promenix tillsammans med Gustav i den fantastiska solen som fick ett stopp hos Therése och Alex där vi snackade lite skit och tittade på gullungen Ronja ett tag. Sedan vidare hem för lite plugg och en god kyckl...

Presentation


Hos mig snackas det på om allt mellan himmel och jord. Träning och försök till viktnedgång, plugget, vännerna, familjen och så klart min stora kärlek! Allt det och lite till som "ramlar" ur mig. =)

Omröstning

Vem är du som kikat in?
 Kvinna
 Man

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards