]v[aria ♥

Direktlänk till inlägg 29 juni 2009

Maria hjärtar Gustav

Av Maria - 29 juni 2009 10:37

1 år sedan vi träffades, 1 år sedan första kyssen, första beröringen. Det har varit ett underbart år med många fina och älskvärda minnen. 1 år av kärlek, lycka och mys. Vi hade vår dejt ute på Roxnäs udde, det var där på filten som vi pratade och kysstes. Underbart! Därför tänkte vi ta oss ut till Roxnäs för att fika och mysa lite innan jag skulle jobba, men precis innan vi glider in till parkeringen stannar bilen och bara hackar... Antagligen en tändspole som gått så vi fick försiktigt köra upp till Volvo och lämna in den, sedan gå hem i solen med allt fika och alla badgrejjor och sedan ta oss en snabb piggelin innan jag fick cykla iväg till jobbet. Vår 1 årsdag blev inte riktigt som vi tänkt oss. Jag jobbade till kl. 21 och när jag kom hem åt vi en mysig middag och såg en film tillsammans. Måste också berätta hur dagen började, jag vaknade av att min älskling satt på sängkanten med vackra blommor, ett stort kort där han skrev att han alltid kommer att älska mig och ett paket. I paketet fanns olika kroppsprodukter med jordgubbsdoft, han som vet att jag älskar jordgubbar! =) Sedan fick jag gå ut och sätta mig på balkongen så kom han med goda äggmackor, färskpressad juice och kaffe. Så där satt vi och mös och även jag hade några presenter till Gustav, den viktigaste var en tavla som jag målat som föreställde mina känslor för honom, han blev jätteglad. Han fick ett kort till där känslorna stod beskrivna, sedan fick han en bok som vi båda ska fylla i "Kärleksboken" den ska vi ta med oss till stugan imorgon. Vi ska åka ut till Gustavs stuga och bada, sola och ha det underbart tillsammans. På kvällen ska vi gå ut och äta någonstans, Gustav har bokat bord och för mig ska det bli en överraskning, sedan tillbaka till stugan igen och dricka lite vin på bryggan. Mysigt ska det bli!


/Maria

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 29 mars 2010 18:00


Nu har jag fått mig ett sommarjobb! Jätteskönt känns det och det ska bli riktigt kul att prova på att jobba inom hemtjänsten, då har jag provat på förskolan, personlig assistent och äldrevård. Superkul med många erfarenheter! Var på en intervju idag ...

Av Maria - 28 mars 2010 11:00

Vilken härlig lördag vi hade, jag traskade uypp till gymmet på morgonen, jag var äntligen så pass pigg att jag kunde gymma! Körde mitt program, sprang på crosstrainern och promenixade hem igen. Riktigt skönt och det känns i kroppen att det var ett ta...

Av Maria - 23 mars 2010 20:36


Äntligen färdig med kvällens plugg, fick ju två dagar mindre på mig med uppgiften eftersom vi åker i väg på kryssning men det är det helt klart värt. För nu har jag fixat uppgiften även om den känns otroligt luddig, men det gör även instruktionerna s...

Av Maria - 22 mars 2010 20:49


Idag har varit en lång dag på VFU:n, en rolig dag. Det är verkligen alltid kul att vara ute på förskolan, jag känner helt klart att jag valt rätt yrke. Att kunna tänka att jag nu är på mitten av utbildningen känns väldigt skönt eftersom att det nu kä...

Av Maria - 21 mars 2010 09:11


Igår var en härlig dag, först en timmes promenix tillsammans med Gustav i den fantastiska solen som fick ett stopp hos Therése och Alex där vi snackade lite skit och tittade på gullungen Ronja ett tag. Sedan vidare hem för lite plugg och en god kyckl...

Presentation


Hos mig snackas det på om allt mellan himmel och jord. Träning och försök till viktnedgång, plugget, vännerna, familjen och så klart min stora kärlek! Allt det och lite till som "ramlar" ur mig. =)

Omröstning

Vem är du som kikat in?
 Kvinna
 Man

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards