]v[aria ♥

Alla inlägg den 25 juli 2009

Av Maria - 25 juli 2009 12:00

Hehe, ja det var middag hos Mamsen igår, Morbror med fru var där med. Vi hade det riktigt trevligt, god paj hade mamma lagat och god efterrätt. Framåt kvällen när Gustav åkt hem för att sova innan jobbet skulle jag ut med Amigo på en liten kisstur. Då satt 2 killar i 25-35 års åldern ute på bänken utanför hyreshuset och var riktigt askalas. Klockan var alltså runt 21. Dom pratade med någon i telefonen och sluddrade så man knappt hörde vad de sa och jag bara skrattade åt dom när dom pratade om att dom skulle gå till Slussen och möta någon om 10 min. Jovisst, det tar väl en 30 min och cykla så.. Tänkte att de åtminstone borde försvinna. Vilket de inte gjorde. När jag och Carro ett tag senare stod på balkongen hörde vi glas krossas, och jag tänkte att det måste vara dom, men inte brydde jag mig något mer. När vi sedan vid 10.30 satt och åt kvällsfika ringde någon på hemtelefonen och Emil svarade, han räckte telefonen till Thomas och sa att det var någon som sa något om hans motorcykel, men Thomas trodde nog det var ett skämt och la på. Och jävlar, ja sa till honom att det satt ju nå jävla idioter där utanför tidigare och sprang som sjutton ut. Där ute låg motorcykeln omkulltippad och en av killarna stod där utan tröja och var helt jävla väck, man hörde inte ens vad han sa och stå kunde han inte heller. Så Micke och Thomas ställde upp motorcykeln och det där puckot skulle hjälpa till, men då blev jag förbannad och puttade bort honom från motorcykeln och sa att den rör han inte, han såg bara helt borta ut som svar. Då pratade morbror Nisse med honom, som är Kriminalkommisarie och har jobbat som polis i 30 år. Men han fick inte ur honom någonting och efter att han börjat försöka ta av sig byxorna och ramlat med huvudet först i asfalten tog Nisse honom till gräsmattan och satte honom ner. Han hade desvärre lite svårt att förstå att han skuklle sitta kvar med tanke på att han inte kunde stå upp. Han började till och med stå och fråga Nisse om de skulle slåss, men då tog bara Nisse ett polisgrepp på honom så låg han där. Mamma hade ringt polisen så vi väntade på dem, en gammal moped hade de/han också slängt runt där. Kompisen han hade haft med sig var puts väck. Vid bänken där de satt innan låg en kniv och en tom karta sömntabletter, det var krossat glas över hela asfalten, kul när man ska gå med hundarna där. Vid ett tillfälle ville den där killen att jag skulle komma dit, nej sa jag, tjäna pengar sa han. Urk! Och han ramlade in i mig men det var ju bara att putta ifrån honom så for han iväg. När polisen kom så grep de honom och han fick åka till Blge och sova ruset av sig, såg rätt kul ut när de buntade ihop honom på gräsmattan och på med handfängsel. I hans ryggsäck som låg längre bord fanns även tomma panodilförpackningar. Desvärre är Thomas motorcykel skadad och det lär han ju få stå för själv, det där puckot lär ju inte ha några pengar. Synd.

Det är så tragiskt, vad är det för liv att sitta på en bänk en fredagskväll och supa och ta sömntabletter och alvedon så man blir så jävla väck att man inte vet vad man heter...?


Nu är det åtminstone dags att åka på kalas i Storvik och sedan bär det av på mer party och 100 års kalas! =)


/Maria

Presentation


Hos mig snackas det på om allt mellan himmel och jord. Träning och försök till viktnedgång, plugget, vännerna, familjen och så klart min stora kärlek! Allt det och lite till som "ramlar" ur mig. =)

Omröstning

Vem är du som kikat in?
 Kvinna
 Man

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards