]v[aria ♥

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2009

Det är inte rätt..

Av Maria - 21 augusti 2009 08:41

.. när klockan ringer före kl. 6 på morgonen, en fredagsmorgon, sista fredagen på "sommarlovet". Jag tog ju på mig extrajobb, jag är glad för de kronor jag får in, men jag hade så mycket hellre legat kvar i sängen.  Min älskade låg kvar i sängen och såg så där riktigt gos-mysig ut med lite halvrufsigt hår och trött blick, ville ligga kvar i hans varma famn. Istället var det bara att pallra sig upp, frussen och illamående, in i duschen och sedan stressa i sig frukost så det näst intill vände sig i magen. Fick undefär 5 timmars sömn i natt, det är inte tillräckligt för mig, måste minst ha mina 8 timmar, annars mår jag riktigt dåligt faktiskt. Ikväll kommer det bli sent, jag kommer sova obekvämt och trångt, och morgondagen bjuder på ett dygnspass där man endast får ligga i 6 timmar. Wohoo! Efter jobbet sen på söndag är det Oriflamemöte som gäller, och på måndagen är första skoldagen för min trejde termin på Högskolan.Jag kommer må ganska kasst under de kommande dagarna, hoppas jag somnar i tid på söndag bara..


Efter jobbet idag längtar jag till, det ska bli kul, vågar dessvärre inte skriva så mycket om det just nu, finns personer som inte vet något än!;)


Igår hade jag riktigt jäkla tråkigt, Gustav har suttit och läst massvis av recensioner om olika laptops då han ska beställa en som han kommer behöva nu när han ska plugga, han har liiite svårt att bestämma sig. Och jag, jag hade inte speciellt mycket att göra. Fanns massvis av städning men hur kul är det? Så Gustav sa: "Men du kanske kan sy lite?" Och jäkla ja, det var en idé det! Vi tog oss ner på stan, shoppade tyger och knappar och sedan hem igen och sy. Sedan var jag sysselsatt heeela kvällen och kunde knappt sluta fast jag skulle sovit mycket tidigare, men jag var inte trött, bara i extas! Det blev två nya kuddfodral till kuddarna på sängen och resultatet ska jag fota och lägga upp sen! Gustav berömde mig och sade "att det var mycket snyggare än alla kuddar vi tittat på i affärer." Wohoo, vilket betyg! Är faktiskt ganska nöjd själv, speciellt med tanke på att det var i högstadiet jag sydde med maskin senast. Men nu har vi vår egna symaskin, Gustavs mormors gamla symaskin. Och nu har jag massvis av idéer om hur jag mer skall kunna sy! =)


/Maria

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 29 mars 2010 18:00


Nu har jag fått mig ett sommarjobb! Jätteskönt känns det och det ska bli riktigt kul att prova på att jobba inom hemtjänsten, då har jag provat på förskolan, personlig assistent och äldrevård. Superkul med många erfarenheter! Var på en intervju idag ...

Av Maria - 28 mars 2010 11:00

Vilken härlig lördag vi hade, jag traskade uypp till gymmet på morgonen, jag var äntligen så pass pigg att jag kunde gymma! Körde mitt program, sprang på crosstrainern och promenixade hem igen. Riktigt skönt och det känns i kroppen att det var ett ta...

Av Maria - 23 mars 2010 20:36


Äntligen färdig med kvällens plugg, fick ju två dagar mindre på mig med uppgiften eftersom vi åker i väg på kryssning men det är det helt klart värt. För nu har jag fixat uppgiften även om den känns otroligt luddig, men det gör även instruktionerna s...

Av Maria - 22 mars 2010 20:49


Idag har varit en lång dag på VFU:n, en rolig dag. Det är verkligen alltid kul att vara ute på förskolan, jag känner helt klart att jag valt rätt yrke. Att kunna tänka att jag nu är på mitten av utbildningen känns väldigt skönt eftersom att det nu kä...

Av Maria - 21 mars 2010 09:11


Igår var en härlig dag, först en timmes promenix tillsammans med Gustav i den fantastiska solen som fick ett stopp hos Therése och Alex där vi snackade lite skit och tittade på gullungen Ronja ett tag. Sedan vidare hem för lite plugg och en god kyckl...

Presentation


Hos mig snackas det på om allt mellan himmel och jord. Träning och försök till viktnedgång, plugget, vännerna, familjen och så klart min stora kärlek! Allt det och lite till som "ramlar" ur mig. =)

Omröstning

Vem är du som kikat in?
 Kvinna
 Man

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards