]v[aria ♥

Alla inlägg under augusti 2009

Av Maria - 13 augusti 2009 19:50

Efter jobbet upptäckte jag att Gustav fortfarande låg och sov så jag passade på att gå min vanliga prommis och skulle då ringa till Lollo, vi bestämde oss för att pusha på varandra lite och efetrsom vi inte kan träffas jämt så tänkte vi att då får vi göra det över telefonen. Så jag ringde och hörde bara något krax till svar, man hörde inte alls vad hon sa, man kunde bara urskilja när hon skrattade får då blev kraxandet ännu värre :P Stackars som tappat rösten, hoppas du hittar igen den snart! =) När jag kom in dansade jag i 40 min. Kändes skönt, ända till någon timme senare då jag helt plötsligt blev helt utmattad, ont i fötterna, knäna, höfterna och ljumaskarna (även svanskotan bråkar av någon anledning). Dumma, dumma värk. Det känns att jag rört på mig, hoppas det är bättre till i morgon, vi kunna ta in promenix och allt, i helgen ska jag ju vara borta så. Blev även att kännas som jag hade fått feber, var antagligen brist på energi, hade ju inte ätit något. Dessvärre är jag lika slut än, hoppas på att piggna till snart. Gustav cyklade upp till Ica Maxi, hoppas han fick tag i jordgubbar! Det skulle vara riktigt mums! =) Nu är det hans sista natt, sen kan vi leva ett "vanligt" liv igen!!!


Imorgon blir det fix & trix!


/Maria

Av Maria - 13 augusti 2009 10:20

Vilken bra dag jag hade igår! Det började med att jag seeeg som tusan äntligen tog mig ur sängen kl.10.30, direkt ut på min vanliga promenad runt Tisken och sedan hem och dansa i 40 min. Har äntligen hittat det danspasset jag tycker är roligast, intensivast, dock är det bara 20 min så jag får köra det två gånger. =) Sedan hoppa in i duschen och kladda på lite mascara innan jag åkte hem till Lollo, jättekul att träffa henne, var jättelängesen! Vi tog med oss hundarna (det blev tre hundar, massa flexikoppel och trassel, men nog fixade vi det :P) och gick ut på en rejäl sväng, strax över 9 km och vi var ute i nästan 2 timmar då vi inte direkt gick någon powerwalk, men det var jätteskönt att gå runt och babbla om allt och inget. Vi funderade även på att gå längre,  men mina knän hade börjat värka massor så det var bäst att låta dom vila. Efter promenaden satt vi i Lollos köks och fikade te och Lollos hemmagjorda "brödbullar" mums! Det måste vi göra om snart! Klockan närmade sig 18 och det var dags att åka hemåt, in och handla och sedan hem och göra Linssoppa, det blev ruskigt gott och nyttigt är det med. Dessvärre gjorde vi det onyttigt genom att äta ostsmörgåsar till, men det får man för tusan! Sedan kikande på film till sängdags. Härlig dag!


Den här dagen däremot började inte lika roligt, upp kl.6.00 och iväg till jobbet. Det braiga är att jag slutar lagom till Gustav går upp och vi får ha hela dagen tillsammans sen. Tvätt står på schemat ikväll och så måste jag ju ut på promenix och allt med! Nu när jag börjat gå så mycket så tycker jag det är så himla skönt, känns super att ha fått den inställningen. =)


Imorgon blir det hem till Mamsen för vaxning och färgning av håret och på lördag drar vi till Skåne för att fira Gustavs bror som fyller 35 och ska ha party, party! =) Ska bli riktigt kul!


Och något annat bra, Gustav har bara en natts jobb kvar! Snart får vi sova tillsammans som vanligt! =)


Nej, nu ska jag leta efter något roligt recept till middag ikväll..


/Maria

Av Maria - 11 augusti 2009 14:03

Idag har jag varit riktigt duktig, tycker jag iaf fall. Jag har först gått min vanliga långpromenad (i regnet, jäklar vad kallt det var) sedan dansat till mina dansträningsprogram i ca. 80 min och hoppade sedan på Orbitreken i 20 minuter, men det blev kämpigt, kände att jag inte hade så mycket enegri kvar att ta av. Nu så är det dags för mellanmål och dusch, sedan plocka undan lite här innan Mamma och Micke kommer hit senare och ska kolla igenom en massa kartonger vi har. Micke ska få välja lite prylar, flytta hemifrån prylar, jag och Gustav fick ju lite över när vi flyttade ihop. Så för hoppningsvis tar han mycket saker så vi får mer plats i förrådet. =)


Nu försöker jag verkligen kämpa med att röra på mig, vill så gärna gå ner lite innan Thailand, vill komma i lite av mina mindre kläder! Det bästa av allt är att både Mamma och Gustav har sagt att det syns att jag gått ner lite, då får man lite mer glöd att kämpa vidare...


Hoppas Gustav vaknar snart! (Bara 3 nätter kvar nu! Woohoo!)


/Maria

Av Maria - 10 augusti 2009 23:38

.. Micke till ditt körkort!! Tusan vad duktig han är, idag åkte vi till Gävle (Mamma, jag och Micke) för att Micke skulle skriva och jäsingen, 61 av 65 möjliga, det tycker jag var riktigt bra gjort! Ett stort, stort, stooort GRATTIS till dig Micke och ditt körkort, nu är det dags att åka raggarrundorna då! ;) Efter skrivningen var vi och åt lunch, jag shoppade även lite vackra blommor till pöjken och sedan fikade vi på ett mysigt konditori. Vilken underbar dag! Vi tog även en runda nere på stan, vi shoppade lite allihopa på rean på Cubus, jag hittade min klänning som jag tittade ut på Gotland, vad lycklig jag blev, den är så läcker och på rea dessutom!! =) En riktig kanondag. Sedan en bowlingsväng med Gustav, Micke, Emil och Fia och lite middag och filmtittande hemma hos Mamma.Och självklart har Micke fått varit chaufför till stor del idag! =)


Nej, dags att krypa ner i sängen.. =)


/Maria

Av Maria - 8 augusti 2009 20:13

Fy vad huvudet värker, det verkligen ömmar i hela skallen och lite sådär extra framme i pannan, ögonlocken är riktigt tunga och jag känns varm. Är så slut så jag skulle bara vilja lägga mig under täcket och ta en alvedon. Dessvärre är det inte riktigt så det funkar, sitter på jobbet och det har känns så här sedan 16-tiden. Fy tusan! Har under de senaste dagarna kommit in i något konstigt tillstånd på eftermiddagarna då det kännts just så här, men det har aldrig hållit på så länge. Ska verkligen bli skönt att få komma hem till min älskade Gustav, vi ska doppa lite frukter i choklad ikväll och bara mysa med varandra nu när Gustav inte jobbar natt. Skönt! Efter det har han bara 5 nätter kvar, riktigt duktig har han varit! Jag hoppar på ett dygnspass i morgon, fast inte om jag mår så här, då fixar jag det inte..


Det var trevligt igår kväll på Harry´s. P.D.s Musikvideo var riktigt bra och musiken likaså, var kul att få se dem live. De hade gjort det riktigt läckert där inne med polisavspärrningsband och allt. Häftigt att få vara på ett releaseparty med gratisdrinkar och halva priset i baren! =) Synd nog blev det en tidig kväll då Gustav skulle upp och jobba natt och Totto skulle på hemvärnsövning dagen efter. Så efter jag och Mamma ruskat våra lurviga (som inte alls är lurviga) ett tag så åkte vi hem, vi ska ta igen det en annan kväll!


Idag har det bråkats med Chica och Amigo, tagits långpromenad och även varit iväg och simmat lite med Chica. Inte så mycket mer har jag hunnit med innan jobbet idag..


/Maria

Av Maria - 6 augusti 2009 20:29

Är så sugen, sitter och kikar på hotell på Koh Chang och Koh Mak. I helgen ska jag och Gustav försöka boka de hotell vi ska bo på. Vi måste bara bestämma oss för vilka först.. Vill åka dit nu, det är helt sjukt vad hopplöst allt känns när man sitter och tittar på alla bilder och bara vill vara där istället. Värme, lååånga sandstränder, palmer, turkost vatten. Aaaaaaaah! Får lov att hålla ut några månader till, det ska bli så underbart att få åka iväg och uppleva så vackra saker med Gustav!


Nu känns det ännu mer tråkigt att sitta här på jobbet, vill ligga på stranden i Thailand, eller kanske vara ute och rida på elefanter, eller kanske simma med delfiner, kanske äta något riktigt gott på en strand vid solnedgången.... blir tokig snart! Får åtminstone strax åka hem, ska bli skönt att få komma hem till min babe och kramas lite. Ledig imorgon!!!!! =)


/Maria

Av Maria - 6 augusti 2009 15:09

Sitter på jobbet och skriver (som vanligt). Idag har jag tagit min vanliga promenad runt Tisken och sedan äntligen tagit mig i kragen att prova på en dansträningsvideo Gustav hjälpt mig att införskaffa. Den var helt okey, mycket skaka höfter och rumpa, just the way I like it. Dessvärre ser man nog rätt knäpp ut när man står framför TV:n och rullar på höfterna! :P Blir ännu bättre när man kan ha lite högre volym bara, när Gustav inte sover =) Sedan bara förberett inför jobbet.


Ska bli så skönt i morgon, då är jag helt ledig, jag ska träna, plocka lite där hemma och sedan göra mig snygg (love it, sminka och välja kläder är så kul!!) och så ska jag ut med hela familjen på Harry´s på release party, det är Richard och hans band som gjort en musikvideo. Vi har fått inbjudan och allt, för annars får man inte vara med. Lyxigt! Ska bli riktigt kul! =)


/Maria

Av Maria - 5 augusti 2009 14:28

Gårdagen blev riktigt mysig, vi tog oss ner på stan och åt god lunch på en italiensk resturang med Micke och Karro (Gustav bror och fru), sedan blev det minigolf vid Slussen och tro det eller ej men jag kom inte sist, jag blev 3:a men det skillde bara 2 poäng mellan 3:an och 4:an. Haha. Efter det hem till oss och fika kakan som jag bakat på morgonen och den var faktiskt riktigt mums! Gilla röda vinbär! Tiden gick väldigt fort igår, när Micke och Karro sedan åkte hem var klockan redan närmaren 19. Jag och Gustav tog oss ner till Roxnäs udde och tog ett litet kvällsdopp, var lite kallt och självklart fick jag lite panik när jag skulle simma efter Gustav för att inte bli lämnad själv och han bara simmade längre och längre ut... så jag simmade i panik in till land och vågade knappt sätta ner fötterna, hade svårt att andas och grät nästan. Som tur var kom Gustav och kramade om mig :) Sedan in på Willy´s och jag hade inte bytt om på stranden utan gick in i handduken, alla glodde, jag försökte intala mig att som tur var var ju Gustav blöt i håret iaf. Tss. :) Sedan hem och vårt vanliga mys framför ett Midsomer murders avsnitt (insåg att det var det sista vi hade. Attans.). Jag hade min skål med melon och vindruvor medan Gustav hade sina mumsiga chips och dipp, fick ju lov att smaka några.... vi hade iaf gurka att dippa också :) Det var riktigt mys, sedan lite plockande i köket och sängen nästa.


Idag har jag gjort "det vanliga". Plockat ur diskmaskinen, gått ut på långpromenad, plockat ihop lite tvätt och helt enkelt försökt roa mig medan Gustav sov. Sedan åkt ut till Mamma och kollat till blommorna och posten, satt där och försökte roa mig i några minuter då klockan var så lite, hade ingen lust att vara jättetidig på jobbet. Klockan 13.40 gick jag ut till bilen och såg till min fasa att klockan i bilen var 13.50 Mammas jäkla klocka gick ju fel! Så det blev att köra som en galning för att hinna fram i tid. När jag kom in på jobbet var klockan precis 14. Puuuh! Så nu sitter jag här och längtar till kl. 21 då jag slutar. Imorgon väntar ett till likadant pass. Vill ha fredag idag!


Lägger till en bild på mina mumsiga jordgubbar som växer på balkongen. =)


/Maria

Presentation


Hos mig snackas det på om allt mellan himmel och jord. Träning och försök till viktnedgång, plugget, vännerna, familjen och så klart min stora kärlek! Allt det och lite till som "ramlar" ur mig. =)

Omröstning

Vem är du som kikat in?
 Kvinna
 Man

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards