]v[aria ♥

Alla inlägg den 2 september 2009

Av Maria - 2 september 2009 22:41

Nu är man så där riktigt mör i kroppen att det kommer bli så skönt att få krypa ner i sängen och sträcka på sig. Under kvällen var det Box och Pilates som gällde. Skönt!


Imorgon är det hemstudier som gäller, läsa, skriva och hitta på. Blir svårt. Lär även ta reda på ren tvätt och tvätta den smutsiga. Ska sedan ut till Mamsen och bli lite vaxad och sen är det Body Pump och Step Up som gäller. Kommer vara så slut i kroppen! Men sen kan jag vara nöjd, då har jag gjort mina 6 pass för denna vecka. =)


Måste fortsätta med plugget lite nu innan kudden..


/Maria

Av Maria - 2 september 2009 10:55

Veckorna bara försvinner iväg!


Body Pump igår med älskade Gustav, vi har båda träningsvärk idag. Härligt! Annars är det plugg som står på schemat, hann åtminstone ut en sväng till Mamma igårkväll och vaxade henne. Idag är det pluggande som gäller, har påbörjat min bilderboksgranskning, och vilken jäkla bok jag valt, inte bara en liten hit av att arbeta först och sedan kommer nöjet(!?) Nu ska jag fortsätta läsa Bilderbokens pusselbitar och sedan är det dags att åka upp till skolan för lite föreläsning och studiegrupp. Efter det, hem och plugg och sedan Gymmix. Boxning idag, och Sara är sjuk så jag hade turen att Fia ville hänga på, och direkt efter det är det Pilates och då ska även Mamma vara med. Nice!


Fick även idag ett litet paket med posten som jag väntat på. Min Ipod! Jag har en egen! Woohoo! En grön dessutom, den är så läcker! =) Gustav måste bara hjälpa mig och visa hur man gör med allt ;)


På lördag, vad jag längtar till lördag. Då är det äntligen dags att åka till Stockholm och titta på CATS! Bara jag och Gustav, vi får komma bort ett litet tag, sova på hotell, äta fint och bara vara VI. =) Lovley!


/Maria

Av Maria - 2 september 2009 10:38

Nu har jag bestämt mig. Nu är det dags att jag tar hand om mig själv, det är dags att jag börjar tänka på mig själv på riktigt. Det är svårt, jag har alltid satt andra före mig själv, vad jag själv tycker, tänker eller känner har fått komma i efterhand för det är så mycket jag måste göra för alla, för att bli omtyckt. Man behöver inte vara omtyckt av alla, jag har nu insett att det märks vilka som tycker om mig och bryr sig på riktigt. Jag har inte många vänner, riktigt få faktiskt, kan jag tycka, men det börjar vända och jag börjar bli lycklig, även på den fronten. Nu har jag äntligen börjat träffa folk i Falun, kände absolut ingen här förut. Jag är så glad för att ha träffat dig Sara, du är en riktig guldklimp och du förgyller min dag.

   Nu ska jag ta hand om mig själv, jag ska träna så mycket som jag vill för att jag tycker om det, jag njuter av det och mår bra i mig själv när jag gör det. Jag har nu valt att lägga väldigt mycket tid på just träningen och det tar mycket från den lilla lediga tid jag har, men jag tycker jag är värd det. Faktiskt. Jag måste planera pluggandet och att kunna träffa folk, jag  tycker allt känns stressigt, men jag vill inte välja bort att träna. Så här bra har jag inte mått på länge. Jag har mycket i skolan, det gör mig stressad men jag mår också bra av det, jag har fått mina rutiner tillbaka och de är väldigt värdefulla för mig. Även tränandet har blivit en rutin. Allt känns bättre nu, allt ordnar sig och jag gör mitt bästa så långt jag förmår. Jag försöker bli den person jag vill vara, mitt ideal. Och jag vet, fast det sitter mycket långt inne, att jag kan vara stolt över mig själv. Det brukar min kära Mamma påminna mig om.


/Maria

Presentation


Hos mig snackas det på om allt mellan himmel och jord. Träning och försök till viktnedgång, plugget, vännerna, familjen och så klart min stora kärlek! Allt det och lite till som "ramlar" ur mig. =)

Omröstning

Vem är du som kikat in?
 Kvinna
 Man

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards