]v[aria ♥

Alla inlägg den 16 september 2009

Av Maria - 16 september 2009 21:55

Kvällen har bestått av att vila mycket, men även en del plugg. Har snart en till bild klar, skönt! Nu händer det åtminstone något varje dag, men stressen finns fortfarande där, det är ju mer än hälften kvar!


Till middag blev det lite svullande, kycklingrulle, åtminstone med fullkornsbröd (om nu det hjälper). =)


Nu är jag fortfarande slut och har ont i huvudet, antar att jag får lägga mig i soffan igen. Dumma dumma!


tårar


/Maria

Av Maria - 16 september 2009 17:05

Handledningen gick bra, hon sa att jag både skriver och tecknar bra och att det märktes att jag hade haft många tankar bakom min bok. Det är ju faktiskt precis så, jag har tänk och funderat i massor innan jag bestämde mig! Hon sa också att den här bilderboken riktar sig till både barn och vuxna (vilket jag lärt mig är viktigt), de vuxna kan få sig en tankeställare av mig bok. Jag fick lite hjälp med texten där jag hade funderingar, och tips till boktitel eftersom jag inte kommmit på någon själv. Känns mycket mycket bättre nu!


Efter jag kom hem från skolan lade jag mig i soffan i närmare en timme och slöade lite, var inget vidare pigg. Huvudet är tungt, likaså ögonlocken. Är bara helt slut, på en konstigt sätt. Nu har jag pluggat i några timmar, fixat till de två bilder jag redan hade och så har jag gjort den tredje. Är iaf på gång nu, men det är mååånga bilder kvar att göra. Får se hur mycket emr jag orkar eller om jag ska ta en paus och vila ett tag innan jag fortsätter..


  • Tack Gustav för all hjälp jag får med mina bilder, han har nämligen lärt mig photoshop nu så efter att jag målat konturer på mina bilder scannar jag in dem och färglägger och fixar med en massa i det programmet. Du är wonderful!

 

  • Jag tänker på dig Zara, längtar till jag är pigg så vi kan träffas och härja lite på Gymmix, allt blir så mycket roligare då vännen! =)

Jag blir deppig av att vara så här dålig, rör mig inget, orkar inget, får knappt någon frisk luft och så känner jag mig som en hel flodhäst när jag inte får träna!! Vill bli frisk, dumma infektion!


/Maria

Av Maria - 16 september 2009 10:15

.. som vi brukade säga uppe i Skelet.


Jag har en virusinfektion i kroppen (antagligen, de var inte helt säkra men det var de enda de kunde komma på...), det är därför jag mår så dåligt. Inget som smittar som tur var. Tyvärr finns ingen medicin att ta eftersom man skulle ha tagit den på en gång i så fall, så det är bara att försöka härda ut. Igår kväll var jag riktigt risig, blev jättevarm och bara frös, men jag hade ingen feber. Helt slut och bara grät för det var så jobbigt. Klarade knappt av att sitta upp, huvva!


Idag ska jag till skolan på handledning, jag mår riktigt dåligt idag också, att sitta här och skriva är riktigt kämpigt faktiskt, men jag behöver verkligen handledning så jag får veta om min bilderbokside verkar okey. Kan nog inte stanna kvar på studiegruppen efteråt, jag är alldeles för slut för det.


Lunchen igår med Mamma och Micke var supermysig, Gustav gjorde riktigt mumsig grekist mat! Då var jag fortfarande pigg, jag tänkte att jag nästan kunde åka till gymmix på kvällen, åtminstone att jag skulle kunna åka dit idag. Men jag antar att jag får lov att tänka bort träningen för hela den här veckan, och hoppas på en piggare vecka nästa vecka!


/Maria

Presentation


Hos mig snackas det på om allt mellan himmel och jord. Träning och försök till viktnedgång, plugget, vännerna, familjen och så klart min stora kärlek! Allt det och lite till som "ramlar" ur mig. =)

Omröstning

Vem är du som kikat in?
 Kvinna
 Man

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards