]v[aria ♥

Alla inlägg under september 2009

Av Maria - 18 september 2009 18:30

Sitter hemma hos Mamma, nu ska det mysas med Tacogratäng. Jag, Mamma, Micke, Fia och Gustav är det som myser denna kväll. =) De andra är på hockey. Till efterrätt blir det ordentligt med fika, mina blåbärsmuffins och Mammas lingonkaka och lingonsmåkakor, bara hembakat! =) Micke åker tillbaka till Gotland i morgon så nu är det sista chansen att umgås med honom på några veckor. Fick åka hans dunkadunkabil till Mamma, haha döv, döv och döv, folk tittade och Micke varvade lite extra när tejer gick förbi. Jag fick titta åt ett annat håll helt enkelt! ;)


Men nu, matdags! =)


/Maria

Av Maria - 18 september 2009 16:32

Tänk att det är så gott med kaksmet, vilken som helst, alltid gott! När man var mindre var höjdpunkten under Mammas bakning när hon hade vispat klart och jag och min bror fick en varsinn visp att smaka på. När jag själv började baka var sockerkaka en stor favorit, jag ville inte ens hälla i riktigt all smet i formen bara för att jag skulle få mer till mig själv. Haha! Nu bakas det blåbärsmuffins och precis som förr är traditionen att äta upp det allra sista som finns kvar i skålen, det är fortfarande gott! Nu har jag dock lärt mig att man inte kan äta mycket för då får man ont i magen! Tänkas ;)



/Maria

Av Maria - 18 september 2009 12:25

Idag känner jag mig ungefär som igår, ganska pigg alltså. Idag har jag till och med duschat, sminkat mig, fixat håret och allt det jag inte orkat med medan jag varit sjuk. Härlig känsla att vara fräsch. Ska antagligen luncha med Mamma någonstans efter att hon varit på akupunktur, trevligt att vara ute bland folk och även själv se ut som folk. =) Nu ska jag allt bli frisk, nästa vecka ska jag träna igen. Vad jag längtar!!


    

Fick lov att ta några egopics nu när jag för första gången på evigheter (känns det som) gjort mig i ordning. :P (lite mystiska men, jag är inge bra på egopics!)

 

Nu borde jag forsätta med mina skisser ett tag innan det är dags att åka iväg. Hej svejs lingonfejs! =)

 

/Maria

Av Maria - 18 september 2009 00:52


Dags att krypa ner med Gustav i sängen. Sov gott alla!

 


/Maria

Av Maria - 17 september 2009 20:59

Idag har varit en härlig dag, faktiskt. Kände mig som sagt piggare så Mamma kom förbi med Thaimat till lunch och doggisarna var såklart med, mina skruttar! =) Sedan drog jag och Mamma + hundarna ner på stan en sväng, Mamma skulle in på banken och sedan sprang vi snabbt in på en affär med massor av rea. Jag shoppade en trekvartsärmströja i svart och ett par supersöta strumpor, 35 :- sammanlagt. Inte illa pinkat! =) Sedan åkte vi ut i skogen och skulle plocka blåbär (sista chansen), fast vi hamnade visst i lingonskogen. Det var lingon överallt, men knappt något spår av blåbär. Det var helt enkelt bara att börja plocka lingon istället, men sen ni, då hittade vi blåbärsskogen, man skulle bara gå lite längre in. Så lite blåbär blev det och de ska jag baka muffins på till imorgon. =) Hundarna sprang runt och busade och nosade så de var helt slut och Amigo bara stöp ner i lingonriset, de var så söta och det var så synd att jag missade att ta med kameran. Det var jättefint höstväder, solen lös och det var alldeles lagom varmt. Jättemysig dag.


  

Vår "storfångst" av blåbär!

 

Jag kladdade runt ordenligt bland dem för att rensa ur alla lingon (det finns några kvar) så de blev visst lite mosade... Det syns inte i muffins som tur var!

 


På kvällen har jag fortsatt mitt tecknande och har nu fixat till bild nr. 5, det går sakta, sakta framåt. Nej, lär fortsätta nu! =) Blev rätt slut när jag kom hem från skogen, men jag ändå mycket piggare än igår, superskönt!


/Maria



Av Maria - 17 september 2009 11:11

och jag missar det.. Börjar kännas så där härligt men kyla och röda/orange blad (nu har det inte riktigt kommit så längt än). Längtar till det är riktig höst, sådana fina dagar så solen ändå lyser, längtar också till vintern, för när de största snöhögarna ligger på marken lyfter vi och åker till Thailand!! ;)

 

 

GRATTIS till Therése och Alex som igår fick sin lilla flicka Ronja. Myyys! =)



God morgon!


Har åtminstone gjort mig i ordning lite så jag har inte bara lyckats ta mig ur sängen. :P Men jag är sjuk, då ska man sova så jag får sova länge! Idag känner jag min snäppet piggare, hoppas bara det håller i sig så det inte blev som i tisdags då jag helt plötsligt på kvällen var jättedålig igen. Orkar inte vara dålig längre, jag vill ut och hitta på saker, få känns på det härliga höstvädret! Nästa vecka då tänker jag vara fit for fight och tränna och allt! SÅ det SÅ! =)





Nu ska det ätas lite frulle innan det bara är att sätta igång med plugget!


/Maria  

Av Maria - 16 september 2009 21:55

Kvällen har bestått av att vila mycket, men även en del plugg. Har snart en till bild klar, skönt! Nu händer det åtminstone något varje dag, men stressen finns fortfarande där, det är ju mer än hälften kvar!


Till middag blev det lite svullande, kycklingrulle, åtminstone med fullkornsbröd (om nu det hjälper). =)


Nu är jag fortfarande slut och har ont i huvudet, antar att jag får lägga mig i soffan igen. Dumma dumma!


tårar


/Maria

Av Maria - 16 september 2009 17:05

Handledningen gick bra, hon sa att jag både skriver och tecknar bra och att det märktes att jag hade haft många tankar bakom min bok. Det är ju faktiskt precis så, jag har tänk och funderat i massor innan jag bestämde mig! Hon sa också att den här bilderboken riktar sig till både barn och vuxna (vilket jag lärt mig är viktigt), de vuxna kan få sig en tankeställare av mig bok. Jag fick lite hjälp med texten där jag hade funderingar, och tips till boktitel eftersom jag inte kommmit på någon själv. Känns mycket mycket bättre nu!


Efter jag kom hem från skolan lade jag mig i soffan i närmare en timme och slöade lite, var inget vidare pigg. Huvudet är tungt, likaså ögonlocken. Är bara helt slut, på en konstigt sätt. Nu har jag pluggat i några timmar, fixat till de två bilder jag redan hade och så har jag gjort den tredje. Är iaf på gång nu, men det är mååånga bilder kvar att göra. Får se hur mycket emr jag orkar eller om jag ska ta en paus och vila ett tag innan jag fortsätter..


  • Tack Gustav för all hjälp jag får med mina bilder, han har nämligen lärt mig photoshop nu så efter att jag målat konturer på mina bilder scannar jag in dem och färglägger och fixar med en massa i det programmet. Du är wonderful!

 

  • Jag tänker på dig Zara, längtar till jag är pigg så vi kan träffas och härja lite på Gymmix, allt blir så mycket roligare då vännen! =)

Jag blir deppig av att vara så här dålig, rör mig inget, orkar inget, får knappt någon frisk luft och så känner jag mig som en hel flodhäst när jag inte får träna!! Vill bli frisk, dumma infektion!


/Maria

Presentation


Hos mig snackas det på om allt mellan himmel och jord. Träning och försök till viktnedgång, plugget, vännerna, familjen och så klart min stora kärlek! Allt det och lite till som "ramlar" ur mig. =)

Omröstning

Vem är du som kikat in?
 Kvinna
 Man

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards