]v[aria ♥

Alla inlägg under september 2009

Av Maria - 16 september 2009 10:15

.. som vi brukade säga uppe i Skelet.


Jag har en virusinfektion i kroppen (antagligen, de var inte helt säkra men det var de enda de kunde komma på...), det är därför jag mår så dåligt. Inget som smittar som tur var. Tyvärr finns ingen medicin att ta eftersom man skulle ha tagit den på en gång i så fall, så det är bara att försöka härda ut. Igår kväll var jag riktigt risig, blev jättevarm och bara frös, men jag hade ingen feber. Helt slut och bara grät för det var så jobbigt. Klarade knappt av att sitta upp, huvva!


Idag ska jag till skolan på handledning, jag mår riktigt dåligt idag också, att sitta här och skriva är riktigt kämpigt faktiskt, men jag behöver verkligen handledning så jag får veta om min bilderbokside verkar okey. Kan nog inte stanna kvar på studiegruppen efteråt, jag är alldeles för slut för det.


Lunchen igår med Mamma och Micke var supermysig, Gustav gjorde riktigt mumsig grekist mat! Då var jag fortfarande pigg, jag tänkte att jag nästan kunde åka till gymmix på kvällen, åtminstone att jag skulle kunna åka dit idag. Men jag antar att jag får lov att tänka bort träningen för hela den här veckan, och hoppas på en piggare vecka nästa vecka!


/Maria

Av Maria - 15 september 2009 11:25

Uppe med tuppen i morse (nästan), kl. 8 ringde klockan för att jag skulle upp och ringa till Vårdcentralen för att för att få tid där. 9.30 fick jag komma dit och efter det har jag plockat undan lite här hemma och Gustav har börjat med lunchen. Snart kommer bror Micke och Mamma hit och äter, det ska bli riktigt mysigt att få lite egentid med dem, till helgen (tror jag det var) åker Micke hem till Gotland igen. Tråkigt nog.


Är så trött idag, kom i säng väldigt sent igår så efter lunchen lär jag nog lägga mig en stund.


/Maria

Av Maria - 14 september 2009 23:18

En lugn och skön stund i soffan framför TV:n med en kopp te och lite kvällsfika.

 

Letande efter (billig) kurslitteratur på nätet, kanske ordnar det sig med att Gustav kan låna åt mig i Gävle.

 

Nu - sängen!


photo: blad

Ett foto jag tog på blommorna Gustav fick när han fyllde.


/Maria

Av Maria - 14 september 2009 20:39

Har varit lite effektiv så här på kvällskvisten. Efter att jag och Gustav lagat och ätit vår underbart mumsiga lax var jag så himla slut så jag somnade i soffan, Gustav skulle väcka mig efter ett tag men jag vaknade istället att att jag fick sms efter att jag bara sovit i 15 minuter. Arrrg! Jag som verkligen behövde sova! Kunde inte somna om så det var bara att upp och hoppa. Fick något il och tyckte att jag och Gustav skulle fixa lite här hemma, så vi tömde en av dessa kartonger som innehåller allt och inget, sådana som tar sådan tid att packa ur. Vi sorterade även ur garderoben i datarummet som innehöll massor av väskor och ryggsäckar, rensade vad som skulle ligga kvar, slängas, ges bort och åka till återvinningen. Sedan började vi hänga in regnkläder där inne istället för att ha allt i hallen. Jag sorterade mina Oriflame produkter och lade det som skulle vara kvar i en korg och ställde högst upp i det skåpet, och Gustav rensade bland alla hans hygienartiklar och liknande. Det rensades lite i toaskåpet och Gustav tog och rensade ur städskåpet som var proppat med hur mycket som helst. Så nu är det snyggt och prydligt i garderoben, i toalettskåpet och i städskåpet, och vi har en kartong mindre ståendes. Skönt! Det går faktiskt framåt, fast det går sakta. Sedan var/är jag helt slut och satte mig och började skissa lite på bilderna till bilderboken, så det ska nog gå bra att måla dem.


Nu är huvudvärken riktig eländig, ska nog ta en kopp te och krypa ner i soffan ett tag nu. Nu har jag faktiskt gjort något vettigt idag att vara "stolt" över! =)


/Maria

Av Maria - 14 september 2009 14:39

Nyss inkommen från en lugn promenad upp till Ica MAXI, vi har shoppat lite mat. Jag beställde lax idag och det ska vi äta också med en mumsig romsås! Det shoppades även lite inför lunchen imorgon då Mamma kommer hit, då blir det köttfärsspett, bulgur och tzatziki. Mumma! =) Älskar att äta/laga riktigt god mat som ändå är bra mat.


Just nu tuggar jag på russin, en av de saker jag mest ogillar med att vara sjuk är att man bara ligger och är sugen på precis allt. Nu har vi köpt hem frukt och russin så att det man tuggar på om man nu inte kan stå emot åtminsone är bra saker att tugga på. Jag är så ledsen för att jag inte kan gå på afrodansen ikväll, det som är så jäkla kul och jag älskar att röra på mig! Hoppas, hoppas, hoppas att jag mår bättre imorgon och kan hänga med Gustav, Zara och Jonas på BodyPump, men det ser dessvärre inte så ljust ut med tanke på att krafterna tog slut efter den här lilla promenaden. Men, på onsdag då, hoppas!


Det har varit en seg morgon, sov till 11 som vanligt. Men jag är ju faktiskt sjuk och sova är det som hjälper, så jag är tillåten att sova länge och knappt göra någonting... Jag tycker det är jättejobbigt, vill träffa folk, vara ute, orka med allt, och träna framförallt! Dygnet blir helt felvridet och då blir jag också helt seg. Dumma, dumma! (som Gustav brukar säga)


Rosenknopp


Dags att plocka fram skissblocket och börja plugga!


/Maria  

Av Maria - 13 september 2009 21:12

Salsan var riktigt kul, dessvärre mådde jag inget vidare, svettades som en gris (hade antagligen lite feber) och var bara helt slut så hade egentligen velat lägga mig på backen i en hög. Men jag kämpade på och det är ju riktigt kul! Efteråt var jag död, dum som jag var trodde jag att jag var piggare än så, så vi hade tagit cykeln till Arenan. Det var bara att trampa hemåt, men gråten var inte långt ifrån. Väl hemma tog jag ett långt, varmt och skönt bad och älskade Gustav började göra Tacopaj. Så nu ska det bara mysas ikväll, det är välbehövligt!


/Maria

Av Maria - 13 september 2009 15:34

Nu har jag pluggat lite så allt känns lite bättre. Har pratat med Gustav och han har fått mig att inse att jag inte ska ha så höga krav på mig och min bilderbok, vi pratade om andras ideer och hur bilderböcker kan se ut, och jag har nu insett att jag faktiskt kan sänka mina krav, jag har faktiskt en bra ide och min text är faktiskt ganska bra. Jag har nu gjort i ordning ett dokument med lite "fakta" om min bilderbok, så som format, färger, uppslag osv. Ritat bild och gjort i ordning, detta ska sen skickas till läraren inför handledningen. En punkt att pricka av listan, skönt.


Nu ska det ätas mat!


/Maria

Av Maria - 13 september 2009 13:58

Mycket trevligt kväll igår, och filmen den var ruskigt bra! Rekomenderas varmt, "Inglorious Bastards" var filmen vi kikade på. Brad Pitt var riktigt bra i den här filmen, har faktiskt aldrig riktigt gillat honom förut, härlig dialekt och ruskigt bra på italienska visade det sig! ;) Filmen var rolig, äcklig och spännande, allt i ett! Man var helt upprymd efteråt!


Och som vanligt hade vi svårt att slita oss, stod på postenparkeringen och babblade, eller snarare fnissade mest, eller asgarvade! =) Vi träffades också på Wayne's coffee innan bion och tog en mysig fika, mycket härlig lördagskväll! Så tack så mycket mina gullehjärtan för igår kväll, riktigt kul, måste göras om, snart! =)


Fick superfina blommor av älskade Gustav igår också! <3

 

  


Imorse var det riktigt segt, vaknade till tidigt då Gustav var uppe, kände mig helt ihoptäppt med huvudvärk. Somnade om efter ett tag och höll aldrig på att vakna. Till slut kom Gustav in med en bricka, han hade gjort mumsiga pannkakor (inte världens nyttigaste frukost, men han var ju så gullig! :P), jag var helt borta till en början men vaknade till slut till, låg sedan i soffan och kikade på ett Midsomer Murders avsnitt. Här sitter jag nu, huvudvärken finns fortfarande där och jag känner mig sjuk helt enkelt. Vill inte, jag vill träna i veckan för sjutton! Måste bli frisk snart!


Idag måste jag plugga, det är dags att ta tag i det här nu, jag måste rita mina bilder till bilderboken och jag har ingen som helst lust. Det är ju inte bara att rita utan jag måste ju tänka igenom det noga också, ska ju skrivas ett PM om det sen. Ska försöka idag iaf. Har jag tur är jag så pass pigg sen att jag orkar packa ur någon kartong, tömde faktiskt tre igår (stolt), det betyder att det går framåt! =)


Ikväll är det Salsa igen, ska bli kul, måste spara lite krafter så jag orkar gå dit.


/Maria

Presentation


Hos mig snackas det på om allt mellan himmel och jord. Träning och försök till viktnedgång, plugget, vännerna, familjen och så klart min stora kärlek! Allt det och lite till som "ramlar" ur mig. =)

Omröstning

Vem är du som kikat in?
 Kvinna
 Man

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards