]v[aria ♥

Direktlänk till inlägg 6 juli 2009

Veckan som varit:

Av Maria - 6 juli 2009 15:55

Måndag

Vår 1 års dag, bilen går sönder och jobb.


Tisdag

Får veta att bilen är mer trasig än vi trott (det kommer bli riktigt dyrt), vi åker till stugan, romantisk middag som Gustav bjuder med mig på på Högbobruks hotell (2,5 h var vi där ;)), mys i hamocken med ett glas vin och ljus sedan film i stugan.


Onsdag

Bada, sola, jag rensar fram gången framför stugan och Gustav tar reda på vass, God middag (grillade grönsaker och fläskfilé och ljummen potatissallad)med Gustavs mamma ute i solen. Jag och Gustav tog också en tur med kanoten i solnedgången, både himlen och vattnet var alldels rosa. Mysigt!


Torsdag

Solar och badar, följer med Gustavs pappa och hans fru ut med båten, god lunch på båten och vi hoppar ifrån den och badar åker sedan i ett rep bakom den! =) Tillbaka till stugan där vi tar fram den stora surfingbrädan, jag ligger som en drottning på den och solar medan Gustav paddlar runt den och mig. Vi brände oss den dagen. Middag och ihoppackande innan vi åker hem igen.


Fredag

God lunch på Dalasalen som Totto bjuder på inför min födelsedag, Gustav går hem och pluggar medan jag följer med Mamma och solar&badar sedan lite letande efter gardiner i Blge. Hem igen och lite mys med Gustav på kvällen.


Lördag

Städande och tvättande, ihopplockande av vitrinskåp och bokhylla, Mamma och Totto hjälper oss, vi satt upp hyllor och iköket och packade in i alla de nya skåpen. Letande efter gardiner igen, köper till slut ett påslakan som Mamma så snällt tar hem och syr om åt oss. Gustav gör hallonchessecake och sitter sedan uppe hela natten och pluggar. Tack Mamma och Totto för all hjälp! Ni är underbara!


Söndag

Min födelsedag. Mysig frukost med Gustav, sedan städande och mer upppackande, jag bakar rulltårta. Vi gör oss iordning och kalaset börjar. Gästerna var: Mamma, Totto, Emil, Fia, Chica, Stig, Barbro, Margot, Peder och Eva. Trångt men mycket trevligt! =) Fick många fina presenter, en volymmaster & ljudbok av Mamma (även fler saker), stora härliga badlakan av Stig & Barbro, Böcker av Peder & Eva och Oljefärg och bordstafli + duk av Margot. Och det jag fick av Gustav har jag ju redan skrivit, vad jag längtar! =) På kvällen gjorde vi god mat med Raclettgrillen och såg sedan film och tog en liten promenix och bara hade en mysig och lugn kväll.


Har haft en härlig vecka tillsammans med Älskling! =)


Och idag är det jobb som gäller för min del. Det är väl allt :P


/Maria


Ps. Snart kommer fler bilder upp!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 29 mars 2010 18:00


Nu har jag fått mig ett sommarjobb! Jätteskönt känns det och det ska bli riktigt kul att prova på att jobba inom hemtjänsten, då har jag provat på förskolan, personlig assistent och äldrevård. Superkul med många erfarenheter! Var på en intervju idag ...

Av Maria - 28 mars 2010 11:00

Vilken härlig lördag vi hade, jag traskade uypp till gymmet på morgonen, jag var äntligen så pass pigg att jag kunde gymma! Körde mitt program, sprang på crosstrainern och promenixade hem igen. Riktigt skönt och det känns i kroppen att det var ett ta...

Av Maria - 23 mars 2010 20:36


Äntligen färdig med kvällens plugg, fick ju två dagar mindre på mig med uppgiften eftersom vi åker i väg på kryssning men det är det helt klart värt. För nu har jag fixat uppgiften även om den känns otroligt luddig, men det gör även instruktionerna s...

Av Maria - 22 mars 2010 20:49


Idag har varit en lång dag på VFU:n, en rolig dag. Det är verkligen alltid kul att vara ute på förskolan, jag känner helt klart att jag valt rätt yrke. Att kunna tänka att jag nu är på mitten av utbildningen känns väldigt skönt eftersom att det nu kä...

Av Maria - 21 mars 2010 09:11


Igår var en härlig dag, först en timmes promenix tillsammans med Gustav i den fantastiska solen som fick ett stopp hos Therése och Alex där vi snackade lite skit och tittade på gullungen Ronja ett tag. Sedan vidare hem för lite plugg och en god kyckl...

Presentation


Hos mig snackas det på om allt mellan himmel och jord. Träning och försök till viktnedgång, plugget, vännerna, familjen och så klart min stora kärlek! Allt det och lite till som "ramlar" ur mig. =)

Omröstning

Vem är du som kikat in?
 Kvinna
 Man

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards