]v[aria ♥

Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Maria - 19 augusti 2009 10:59

Nu var det ett tag sen jag satt vid en dator, kommer därför en snabb uppdatering:


Fredag-Fix&trix

Efter en extra långpromenad åkte jag hem till Mamma där det vaxades, färgades ögonbryn och hår och målades naglar, läcker fransk manikyr. =) Ja, man kan säga att det var en heldag av piffande! Vi åt även middag där, mums med lax =)


Lördag-Travel'n'Party

Upp kl. 4.30, sminka, klä på, packa, köra grattiskort och sedan köra till Storvik för att åka vidare till Arlanda, flyga till Malmö och sedan åka till Båstad. In på en underbar Herrgård och svida om innan festen. Jättetrevligt med god mat och mycket folk! Det var en lååång dag..


Söndag-Just travel

Började dagen med hotellfrukost, men jag orkade bara en halv smörgås och en liten skål fil, typiskt när man får en riktig hotellfrukost. Sedan göra sig i ordning och packa ihop på rummet, sedan åka iväg med Gustav, Margot, Jan, Micke och Karro och kika lite inne i Båstad och äta en glass nere vid hamnen. Åka till stugan där festen var för att hälsa på Henrik och hans familj lite till och få lite lunch. Sedan åka och åka igen, samma väg tillbaka. Fy vad jag inte gillar att flyga, får lock för öronen hela tiden och det är inte bara lock, det gör så förbannat ont också. Så jag sitter och gråter stilla.. Skönt att komma hem missinassa.


Måndag-Hemmamys

Sov hur länge som helst, tog mig inte upp ur sängen förrän klockan var runt 14. Fattar inte att jag sov så länge och ändå fick Gustav dra upp mig, han som redan varit vaken ett tag. Jag hade visst några timmar att ta igen sedan helgen. Efter att ha kommit upp var det mys hos Mamma hela dagen, sista dagen Micke är kvar innan han åker tillbaka till Gotland, så vi kikade på 1,5 film och åt gott osv. Bara lugnt och skönt!


Tisdag-Shopping, not the fun one.

Upp och fixa med skolan, fick äntligen tag på schema och allt vad jag behöver, litteratur lista och beställde lite böcker (det är ju så billigt så). Sedan klädde vi på oss och skulle ut och gå, det var ju uppehåll så jag tänkte faan inte släpa på regnkläder, vi gick väl en 50 meter och så började det ösa ner, nej men vi fortsätter, fast nej vi får vända det rann redan om oss och kläderna var plaskvåta. Ska vi vara ute i det vädret i nästan 1h så lär vi ju bli riktigt sjuka. Så vi gick in igen och gjorde oss i ordning för att åka ner på stan och äte lunch på Thai som Micke valt. Vi åt där hela familjen, så vi storknade, och körde sedan iväg Micke till tåget och vinkade "Hejdå". För en gångs skulle var det inte lika jobbigt, för vi vet att han kommer tillbaka igen om 2veckor för att ha praktik. Nice! Lämna av Gustav hemma och byta skor, då de jag hade var genomblöta, och sedan ner på stan igen med Mamma: Claes Ohlsson, Teknikmagasinet, skor och systemet. Något mer hann vi inte med innan det stängde. Sedan upp på Ica MAXI för att handla massor inför fredag och hem med allt. Gustav hade gjort iordning mumsmat och vi kikade på en supermysig film. Hade tyvärr migrän så någon promenad blev det inte på kvällen heller som vi bestämt.. Dagen tog slut så fort...


Idag måste jag ta min promenad, vad jag slappar ihop på en gång när det blir ett avbrott. Under helgen fanns inte en chans till promenad och mån&tis bara försvann. Måste ta tag i det här igen nu!!


/Maria

Presentation


Hos mig snackas det på om allt mellan himmel och jord. Träning och försök till viktnedgång, plugget, vännerna, familjen och så klart min stora kärlek! Allt det och lite till som "ramlar" ur mig. =)

Omröstning

Vem är du som kikat in?
 Kvinna
 Man

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards